Sejarah

Salam Sejarah semua ye pun!!

sejarah

Alhamdulillah kita sudah melangkau ke tahun 2012. Selamat Tahun Baru 2012 semua. Ini bermakna bermula satu segmen baru dalam kehidupan kita dan segala apa yang dah berlaku sebelum2 ini boleh dijadikan iktibar untuk kita semua. Kita harus belajar dari SEJARAH yg dah berlaku dalam diri kita. Bagi pelajar2 semua, sudahkan korang menetapkan Target/Sasaran korang untuk tahun 2012 ini? sudahkah anda merangka Misi dan Pelan Tindakan anda? Lebih2 lagi yang bakal menduduki peperiksaan besar seperti SPM dan PMR, korang wajib menetapkan sasaran korang dan pelan tindakan korang sendiri tau. Tak tau nak buat? Meh cikgu bagi contoh sikit :

Misi 2012 :

  1. A+ Subjek Sejarah ( Subjek lain takpe..Kui kui kui..Gurau je)
  2. Skor sekurang2 ye B dan ke atas dalam semua subjek utk peperiksaan seperti ujian bulanan dan sebagainya.
  3. Rajin solat sunat (Hajat,Istikharah,Dhuha dll)
  4. Khatam Al-quran.
  5. Habiskan baca semua isi buku teks pelajaran.
  6. Buat jadual belajar sendiri.
  7. Tak nak merungut bila tuisyen mahupun kelas tambahan.
  8. APA PUN YG TERJADI AKU NAK MASUK UNIVERSITI!!!AKU NAK SAMBUNG BELAJAR!!!

Sebenarnya banyak lagi korg leh isi,apa2 pun,bila dah ada misi,wajib ada pelan tindakan agar korang tak kabur dan blur ngan misi korang.Cikgu doakan korg berjaya dengan misi korang untuk tahun 2012 ni k? Ingat elok2,without education you are nothing..so jgn malas2..

Belajar lah dari Sejarah, segala apa yang dah berlaku kepada korg sama ada baik atau buruk, itu semua sudah menjadi Sejarah. Samada korang mahu jadikan pengajaran ataupun diabaikan saja perkara yg dah berlaku. Seelok2 nya korg jadikan segala peristiwa Sejarah yang dah berlaku itu sebagai pengajaran,petunjuk dan pengalaman berharga.

 

Sejarah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Thoughts to “Misi 2012 : Pelajar-Pelajar SPM dan PMR”

  1. joshua wong

    thx very much,sir.u are the best history subject teacher

  2. Azizah IzzAne

    Thank you… akan dipraktikkan… lol

  3. this sejarah note is very good~
    thx~

Leave a Comment