Ronda-Ronda Nusajaya + Info Latihan Sejarah

Salam semua, Sempat juga cikgu meronda-ronda sekitar JB dan salah satu lokasi hari ini adalah NUSAJAYA. Dah setahun duduk JB, baru tergerak nak pergi sana. Maklum jela, bila cuti je ada je program2 sekolah, jabatan dan sebagainya. Ni pun baru semalam habis program Kolokium para pelajar Pra-Universiti di JPN Johor. Korang tau ke ape dia…

Read More

Khas Kepada Lepasan SPM : “Destinasi Sebenar Anda Selepas SPM 2011”?

Lepasan Spm   Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Sebenarnya, hari ini saya ingin berkongsikan satu topik, iaitu.. “Destinasi Sebenar Anda Selepas SPM 2011”? Ramai di antara rakan – rakan pelajar kita yang sebelum ini dah berjaya melanjutkan pelajaran ke dalam bidang yang diminati. Selain dari kelayakan serta keputusan cemerlang yang mereka terima, mereka juga cepat mengambil…

Read More

Modul Latihan Sejarah Tingkatan 5 Berdasarkan SPOT SPM 2011

Yang ini plak untuk Sejarah Form 5…Go go go go go go guys!!! Ambil peluang ni… Nak berjaya mesti dari diri korang dulu, berjaya tu takkan datang sujud kat korang kalau korang TAK BERUSAHA! Ada faham !!! Modul Latihan Sejarah Tingkatan 5 (Soalan) Modul Latihan Sejarah Tingkatan 5 (Jawapan)   Link to this post!

Read More

Modul Latihan Sejarah Tingkatan 4 Berdasarkan SPOT SPM 2011

  Ok guys, barisan guru-guru cemerlang Sejarah Malaysia dah buatkan modul baik punya untuk korang. Modul ni khas dibuat berdasarkan soalan2 yang dijangka keluar nanti. So ambil peluang ni k? Modul Sejarah Tingkatan 4 (Soalan) Modul Sejarah Tingkatan 4 (Jawapan) Link to this post!

Read More