Salam 1 Sejarah,

Cikgu harap korang semua sudah bersiap sedia dengan peperiksaan SPM. Mungkin sekarang ini korang mula resah gelisah murung stress tensen frust tertonggeng-tongeng kan? Biasalah tu, sindrom nak exam. Ok guys, disini cikgu nak kongsi sedikit maklumat mengenai tajuk atau bab yang perlu diberi fokus untuk Sejarah SPM 2011. Maklumat ini dipetik dari salah seorang guru cemerlang Sejarah KL iaitu Cikgu Adies.

FOKUS TARGET :

Tahap Otai / Gred A : Tingkatan 4 (Bab 1,4,5,7,10), Tingkatan 5 (Bab 2,6,7,8,9)

Tahap Boleh Tahanla / Gred B : Tingkatan 4 (Bab 1,5,10), Tingkatan 5 (Bab 6,7,9)

Tahap Hampeh / Gred C : Tingkatan 4 (Bab 5,10), Tingkatan 5 (Bab 6,7,9)

Tahap Sengal / Gred D : Tingkatan 4 (Bab 5), Tingkatan 5 (Bab 6,9)

https://i2.wp.com/4.bp.blogspot.com/_Edu9VI1ncr8/TRLqzrM1GEI/AAAAAAAAAQI/dWuYzvDCWjs/s1600/spm2010a.jpg?resize=587%2C246

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 Thoughts to “Pecutan+Pancutan Terakhir Fokus Sejarah SPM 2011!!!”

  1. Ong Jie Hao

    sohai~

  2. nabila

    salam . cikgu utk spm 2013 tadak ka ?

  3. Ronny Ding

    harap hri2 aku dpt lpak kt lman ni kn bgus…dpt gak prform sej aku…hakhak…

  4. Assalamualaikum cikgu . saya bukan pelajar cikgu tapi sya nak minta nasihat cikgu . macam mana nak bantu sahabat-sahabat sya yang lemah sejarah untuk menguasai sejarah ? sekurang-kurangnya dapat gred C .

  5. saya lemah dalam sejarah .. bole cigu bantu saya ..

  6. assalamualaikum cikgu .. saya sangat lemah dengan sejarah…sukar mengingati smua tajuk …kalau boleh ,saya mau cgu bg saya sedikit saranan tentang menjawab soalan sejarah .. pa lg kalo bhgian essay ..

  7. spm2012

    Fokus sejarah spm 2012 pla xde ke ckgu? hehe

  8. Aj

    Oopss maaf tak nmpk cmmnt ckgu.. Ohh blum ada analisis lg.. Tak apa lah.. 🙂 sory ckgu trkomen dua kali. Hhiii

Leave a Reply